torstai 27. lokakuuta 2011

Testing, testing 1-2-3

Olen nyt aamulämpöja mittaillut ja en tiedä teenkö jotakin väärin, vai onko tuo vaan jotakin salatiedettä. Aluksi oli niin tasaista, mutta nyt lämmöt heittelee ihan miten sattuu. Mittauksen olen tehnyt joka aamu kuuden ja seitsemän välillä nopealla digimittarilla suusta makuulla vielä ollessani. Tuon kanssa on varmasti niin, että täytyy testailla useamman kuukauden ajan, jotta voi tehdä siitä minkäänlaisia johtopäätöksiä. Katsellaan..

Eilen aloitin myös oviksen tikuttamisen. Onko kaikki ovistestit sellaisia, että niitä ei saa ottaa aamun ensimmäisesta virtsasta? Minä olin jotenkin orientoitunut siihen, että aamulla ekana testaan, niin kuin olen raskaustestitkin tehnyt, ja siitä se päivä sitten lähtee käyntiin. Eilen aamulla sitten silmät sihrussa tavasin testin ohjeita ja totesin, että aamunäyte ei käy. Kaksi tuntia pitää olla juomatta ja tulos näkyy vasta 10min päästä. Ja minä kun juon yleensä töissä vihreää teetä pitkin päivää, silloin kun siltä tuntuu. Ja nyt pitäisi töiden ohessa miettiä sitä, ettei ole juonut, jotta voi jossakin vaiheessa luikahtaa testaamaan ja saada tulokset luettua jossakin ilman, että herättää kysymysmerkkejä. Tai sitten heti töiden jälkeen, kun pääsee kotiin. Kuinka te olette ovista testailleet?



6 kommenttia:

  1. Ite sillon joskus kesällä testailin itseltäni ovista, kun kaverini sanoi, etten tule ovuloimaan puoleen vuoteen, koska olin syönyt pilereitä niin monta vuotta. Mutta bongasin kyllä sitten heti oviksen..

    Niissä testeissä, joita ite tein oli suositus, että tehdään klo 10-20 välillä, koska aamulla LH-pitoisuus ei ole välttämättä noussut riittävästi. Huomasin sitten omalla kohdalla, että kun tein testin vaikka heti 10 jälkeen en saanut viivaa, mutta saatoin tehdä testin vielä samana päivänä 12-15 välillä ja sain plussan. Omalla kohdallani sain bongattua aina kp 16 sen lh-huipun..Ite join kyllä esim. pienen lasillisen vettä, jos sattui janottamaan, varsinkin kun oli just kesähelteet. :)

    Tuollaisia kokemuksia minulla ovisteistä..

    VastaaPoista
  2. Olen saanut sen käsityksen että sitä hormonia alkaa erittyä vasta klo 10 jälkeen aamulla. Olen aikoinaan itse testannut iltapäivästä. Ja muistelisin että se pitäisi tehdä suunnilleen samaan aikaan joka päivä. Itse luovuin noista ovistesteistä muutaman kokeilukierron jälkeen. Itselläni kuitenkin oviksen aikoihin huomasin sen kananmunanvalkuaista muistuttavista limoista (anteeksi liian tarkka kuvaus).

    VastaaPoista
  3. Halpa-testistä tilaamani ovulaatiotikkujen mukana tuoma ohje neuvoo seuraavaa: "virtsanäytteen voi ottaa mihin vuorokauden aikaan tahansa, mutta suositeltavaa on ottaa näyte aamulla, jolloin LH-pitoisuus virtsassa on suurimmillaan". Tämän mukaan siis nimenomaan suositellaan aamulla testaamista!

    Ja ClearBluen digitaalisista en löydä muuta kuin, että olla muutama tunti virtsaamatta ja että mihin aikaan vuorokaudesta vaan voi tehdä. Suositellaan myös samaa ajankohtaa joka päivä.

    Aika erilaisia ohjeita siis... Itse tulkitsen tuon "aamulla" niin, että voi ottaa ekasta virtsasta, kuten itse tein tänä aamuna eka kerran. :)

    VastaaPoista
  4. Kaikki testit joita oon tehnyt on ollut niin ettei saa ottaa aamuvirtsasta. Mä testaan aina iltapäivästä kun tulen töistä kotiin ja oon kyllä juonut ihan pitkin päivää ja kyllä se ovis on silti aina näkynyt selvästi ilman mitään arvailuja jos on ollut päällänsä :) Se näkyy kyllä sitten hyvin nopeasti ja selkeesti jos se on. Ja mä en oo ikinä odottanu sitä 10 minsaa tai 5kään kun se tulee aina heti siihen näkyviin ennen varmistusviivaakan jos on lh:t korkealla.

    VastaaPoista
  5. niin ja piti sanoa vielä noista lämmöistä, että testaatko ne heti herättyäsi? Nimittäin ruumiin lämpö on usein vasta herättyä hieman korkeampi ja laskee sitten jonkun ajan kuluttua :) Jos olet toiset arvot mitannut heti herättyäsi ja osan vähän ajan kuluttua niin voi olla että eroa on sen takia.

    VastaaPoista
  6. Testailen aina iltapäivällä/illalla.

    Digitestissä ei kai niin väliä, mutta liuskatestien valmistajat (kaikki mitä olen itse käyttänyt) suosittelee 10-20 välillä testaamista eikä siis ekasta aamupissasta. Mutta toki silläkin plussan voi saada.

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi!