perjantai 14. lokakuuta 2011

Puoli vuotta

11. päivä lokakuuta saapui lähetteemme Naistenklinikalle. Tästä alkaa laskenta hoitotakuun sisällä tehtävään ensimmäiseen hoitoon, joka meidän kohdallamme on IVF eli koeputkihedelmöityshoito - ainakin näillä näkymin.

Joulukuun alkuun saimme ajan lääkärille ja sitä ennen minun pitää vielä käydä kierron 3, 4 tai 5s päivä verikokeessa, josta tehdään hormonikartoitus. Verikokeessa voin käydä paikallisesti. Tulevan kierron 3-7 päivä olen jo Clomifen kuurilla, joten verikoe täytyy yrittää antaa ennen kuin aloitan kuurin. Tänään on KP 26, joten ideaalitilanne olisi, että menkat alkaisivat maanantaina tai ihan viimeistään keskiviikkona. Muuten KP 3 menee viikonlopulle ja labrat on kiinni. Toivotaan.

Kun sairaanhoitaja soitti minulle Naistenklinikalta ja sanoi hoitotakuuajan alkaneen, minulle tuli ihanan rauhallinen olo. Puoli vuotta voimme yrittää luomuna ja jos ei onnistu, saamme mahdollisuuden onnistua hoitojen kautta. Ensimmäinen IVF olisi siis viimeistään huhtikuussa. Välissä on ensin joulu ja meidän kummankin syntymäpäivät, sen jälkeen alkaa kunnon pakkaset ja kauppojen alennusmyynnit. Ulkoilut kipakassa pakkasessa ja keväthangilla. Auringon alkaessa lämmittämään lähenee myös hoito. Jokainen hetki tuo sitä ajankohtaa lähemmäksi. Puoli vuotta on lyhyt aika.

Kuva: http://www.wallpaperez.org/


2 kommenttia:

  1. Voi, niin ihanan positiivinen postaus sinulta! :) Minulle tuli ihan hymy huulille, kun luin. Vaikka kyse on niinkin vaikeasta asiasta kuin lapsettomuus, osaat ajatella hyviä puolia. Kyllä itsekin olen miettinyt esim. sitä, että on se upeaa, miten nykyään on mahdollisuus ylipäänsä hoitaa lapsettomuutta, toista se on ollut vielä muutama vuosikymmen sitten. Ja että meillä Suomessa hoidon tasokin on korkealuokkaista. Onnittelut siis siitä, että apua on tulossa ja nyt vain rauhassa voitte keskittyä aikaan ennen ensi kevättä. :)

    VastaaPoista
  2. Kiitos kiitos, Rowan! Minä myös jännityksellä odotan tuloksia teidän ICSIstä! :)

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi!